Pomáháme lidem vychutnat si jedinečné okamžiky života,
prožívat radost a dělit se o ni se svými blízkými.

Spotřeba sektu v České republice již třetí rok po sobě roste

Starý Plzenec / Praha 3. července 2018 – V roce 2017 se u nás dle statistických dat Celní správy České republiky prodalo 19,3 milionu lahví šumivých vín. Oproti roku 2016 se jedná o 6% nárůst. Spotřeba sektů tak roste v podstatě stejným tempem již třetí rok po sobě.

 

Starý Plzenec / Praha 3. července 2018 – V roce 2017 se u nás dle statistických dat Celní správy České republiky prodalo 19,3 milionu lahví šumivých vín. Oproti roku 2016 se jedná o 6% nárůst. Spotřeba sektů tak roste v podstatě stejným tempem již třetí rok po sobě.

Z dat Celní správy ČR vyplývá, že sekt je u Čechů čím dál více oblíbenější již od roku 2000. Od roku 2015 ale jeho spotřeba roste mnohem rychleji, než tomu bylo v předchozích letech. Mezi roky 2014 a 2017 se prodeje zvýšily celkem o 24 %. Průměrně tak dnes každý Čech vypije 1,8 lahve o objemu 0,75 litru ročně.

 

 

Zdroj: Celní správa České republiky, Statistická data z oblasti výroby, dopravy a dovozu vína a meziproduktů, 2014–2017, https://www.celnisprava.cz/cz/dane/statistiky/Stranky/vino.aspx 


„Zvyšující se zájem Čechů o šumivá vína vidíme i na našich prodejích, které rostou v podstatě stejně jako celý trh,“ komentuje statistiky Celní správy Ondřej Beránek, ředitel společnosti BOHEMIA SEKT, která je s odstupem největším výrobcem šumivých vín u nás a dlouhodobě zaujímá dvoutřetinový podíl na trhu sektů v České republice. A dodává: „Češi jsou i přes naše původní očekávání stále věrní sektům v kondici ‚demi sec‘. Bohemia Sekt demi sec tvoří polovinu našich prodejů v kategorii šumivých vín. V poslední době však vidíme, že se naši zákazníci nebojí zkoušet i nové chutě. To se projevilo například u novinky Ryzlink rýnský, která uspěla i v anketě Volba spotřebitelů. Také zaznamenáváme stále se zvyšující zájem o nealkoholické sekty. Proto jsme uvedli na trh již dva druhy Bohemia Sektu nealkoholického – bílý a rosé.“

Sekt je často nazýván „barometrem spotřebitelské nálady“, tedy pokud jsou lidé spokojení a cítí se v bezpečí, jeho spotřeba roste. A naopak, pokud se necítí dobře, sekt si častěji odřeknou. Pozitivní trend ve spotřebě šumivého vína tedy ukazuje, že nejen producenti sektů, ale i celá společnost si užívá pozitivní spotřebitelské nálady.

 

Šumivé víno uvedené do volného daňového oběhu

Údaje Celní správy za posledních 10 let

rok

Lahve o objemu 0,75

2008

15 404 tis.

2009

15 928 tis.

2010

15 369 tis.

2011

14 647 tis.

2012

15 764 tis.

2013

14 879 tis.

2014

15 585 tis.

2015

17 169 tis.

2016

18 137 tis.

2017

19 256 tis.

 

Zdroj: Celní správa České republiky, Statistická data z oblasti výroby, dopravy a dovozu vína a meziproduktů, 2008–2017, https://www.celnisprava.cz/cz/dane/statistiky/Stranky/vino.aspx

 

Kontakt:

Alice Králová

Manažerka PR, BOHEMIA SEKT

alice.kralova@bohemiasekt.cz

+420 733 148 127

 

Hana Křenková

Account Director, ADison

hana.krenkova@adison.cz

+420 724 798 580