Pomáháme lidem vychutnat si jedinečné okamžiky života,
prožívat radost a dělit se o ni se svými blízkými.

Společnost BOHEMIA SEKT zvýšila meziročně tržby o 6 %

Starý Plzenec 23. března 2015 – Rok 2014 byl pro společnost BOHEMIA SEKT úspěšný – meziročně zvýšila své tržby o 6 % na 1,6 miliardy korun a potvrdila tím svou pozici lídra na trhu sektů a tichých vín. Největší podíl na tržbách měla již tradičně značka šumivých vín Bohemia Sekt. Dařilo se ale i tichým vínům, především značkám Habánské sklepy a Víno Mikulov. Celkově společnost prodala 26 milionů lahví sektů, vín a lihovin.

Dvě třetiny trhu sektů v ČR zaujímá značka Bohemia Sekt

Společnost v roce 2014 prodala celkem 10,1 milionu lahví sektů, což je o 7 % více než v roce 2013. Největší podíl na prodejích zaujímá Bohemia Sekt demi sec (60 %), který je zároveň nejprodávanějším sektem v České republice. Následuje jej Bohemia Sekt brut a Bohemia Sekt rosé demi sec. Velice úspěšná byla také řada prémiových sektů Bohemia Sekt Prestige, tedy šumivých vín, která se vyrábějí klasickou metodou kvašením v lahvi. V roce 2014 se jich prodalo nejvíce v historii, téměř tři sta tisíc lahví.

Maloobchodní trh sektů vykázal v roce 2014, dle údajů společnosti Nielsen, mírný jednoprocentní růst. Objemový podíl společnosti BOHEMIA SEKT na tomto trhu meziročně vzrostl o téměř dva procentní body na 66 %.

„Za úspěchem značky Bohemia Sekt v minulém roce stojí její nová komunikace, ale i skvěle zvládnutá logistika na sklonku roku. Právě toto období je pro kategorii sektů klíčové, konkrétně představuje více než třetinu ročních prodejů," doplňuje výsledky Ondřej Beránek, ředitel společnosti BOHEMIA SEKT.

Úspěšná novinka Avanti Spritz

Na trhu perlivých vín a šumivých nápojů je BOHEMIA SEKT zastoupen značkou Avanti. Maloobchodní trh této kategorie meziročně poklesl o deset procent, značka Avanti však zvýšila svůj tržní podíl na tomto trhu o více než sedm procentních bodů na celkových 35 %. To z ní s 2,6 milionu prodaných lahví činí lídra této kategorie. Pozitivní čísla výrazně ovlivnila novinka loňského roku Avanti Spritz, šumivý nápoj vycházející ze stejnojmenného oblíbeného koktejlu.

Habánské sklepy – nejprodávanější víno v českém maloobchodě

V roce 2014 se vedle sektů dařilo i tichým vínům z produkce skupiny BOHEMIA SEKT, tedy značkám Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec či Vinařství Pavlov. Celkově dosáhla společnost na českém trhu v kategorii tichých vín prodeje v úrovni 9,6 milionu lahví, z nich největší podíl mají s 4,7 milionu prodanými lahvemi již tradičně Habánské sklepy. Ty se díky meziročnímu nárůstu objemu prodejů o více než 14 % staly nejprodávanější značkou tichých vín v českém maloobchodě.

Dvouciferný procentuální nárůst (o 16 % na 3,1 milionu lahví) meziročně zaznamenala také značka Víno Mikulov Motýl: „Velký nárůst prodejů značky Víno Mikulov Motýl přičítáme především změně designu a nové komunikaci značky, kdy se nám podařilo značku diferencovat od ostatních značek na trhu a lépe tak zaujmout konečného spotřebitele," vysvětluje růst značky Víno Mikulov Motýl Ondřej Beránek a doplňuje: „Během roku 2014 prošla redesignem a tvorbou nové marketingové komunikace také značka Chateau Bzenec. Až na výsledcích letošního roku ale uvidíme, zda to bude mít stejně pozitivní prodejní efekt."

Na trhu vodek vládne cenová válka

V kategorii lihovin, do které společnost BOHEMIA SEKT vstupuje především se svými vodkami Nordic Ice a Pražská vodka, ale i likéry Dynybyl, se v minulém roce dařilo méně. Přesto s sebou rok 2014 přinesl dvě prodejně úspěšné novinky – jednalo se o rozšíření portfolia značky Nordic Ice o ochucené varianty Nordic Ice Apple a Nordic Ice Cherry.

„Odmítli jsme se zapojit do cenové války, která vládne na poli vodek, a upřednostnili jsme stabilizaci ceny Pražské vodky i Nordic Ice s přiměřenou marží. Z tohoto důvodu Pražská vodka v loňském roce objemově nerostla. Naproti tomu nám prodeje značky Nordic Ice díky inovacím stouply o 5,5 %," popisuje Ondřej Beránek, ředitel společnosti BOHEMIA SEKT

Vinice

Z problematické sklizně ročníku 2014 se společnosti BOHEMIA SEKT podařilo zpracovat 8 milionů kilogramů hroznů vinné révy, společnost tak zůstává největším zpracovatelem tuzemských hroznů v České republice. Ve snaze o soběstačnost investovala společnost v loňském roce zhruba deset milionů korun do výsadby nových vinic. Do roku 2020 chce rozšířit plochy svých vinic ze současných 400 nejméně na 600 hektarů. „V loňském roce jsme se soustředili na konsolidaci péče o nově vysazené vinice v letech minulých, proto jsou loňské nové výměry relativně malé – zhruba 16 hektarů zcela nových vinic. Ale pro letošní rok už počítáme s téměř 60 hektary nově vysazených vinic," uvedl Ondřej Beránek.